Map 2009/0840-15. - Machinekamer. De twee horizontale cilinders zijn de persluchttanks. Daaronder rechts de luchtcompressor. De verticale tank links naast de persluchttanks is een waterhydrofoor (waterpomp met druktank…
Map 2009/0840-14. - Machinekamer. Achteraan zien we twee horizontale cilinders met hun zwarte afsluiters. Dit zijn de persluchtcilinders. Die perslucht werd onder andere gebruikt om de hoofdmotor te starten. De…
Map 2009/0840-13. - Machinekamer. Zicht op het schakelbord batterijlader 12 volt.
Map 2009/0840-12. -
Map 2009/0840-10. - Machinekamer. Zicht op de nood- gelijkstroomgroep aangedreven door een dieselmotor. Deze diesel werd waarschijnlijk op batterij gestart. Rechtsboven achter zien we een Jabsco handpomp. Daarnaast naar…
Map 2009/0840-21. -
Map 2009/0840-20. - Bureau in de kajuit van waarschijnlijk de schipper. Links het bed (de kooi) midden bureau met boekenkast. De buis die van links over het plafond loopt is de spreekbuis die in verbinding staat met de…
Map 2009/0840-2. - Zicht in de eetzaal. Hier zien we een openstaande patrijspoort met zijn veiligheidsklep. Deze klep wordt bij slecht weer gesloten ter bescherming indien het glas van de patrijspoort zou breken. Deze…
Map 2009/0840-3. - Zicht in de kombuis (keuken). We zien de afwasbak met handpomp en kraan voor water van de zoetwaterhydrofoor. (waterpomp met druktank die zorgt voor druk op waterleiding). Linksboven een patrijspoort…
Map 2009/0840-8. - Zicht in de radiohut. Rechts zien we de hoorn voor de radiotelefonie en het zwarte bakje op de tafel is de morsesleutel voor de radiotelegrafie. Boven tegen de rechtse wand zien we de omschakelaar van…
Map 2009/0840-6. - Zicht in de radiohut. In het midden boven de barometer met daarnaast een nood-olielamp. Links het bed (de kooi) met het leeslampje (grijs) onder de patrijspoort. Het bed, alsook de patrijspoort worden…
Map 2009/0840-7. - Zicht in de radiohut met radio- en telegrafie toestellen en richtingszoeker van het merk SAIT, Société Anonyme International de Télégraphie sans file. Het wiel tegen het plafond is de bediening van de…
Map 2009/0840-5. - In het midden zien we het stuurrad met zijn olietank. Daarachter de radar. Links tussen het rad en de brandblusser hebben we een opbergkast voor de seinvlaggen. Rechts zien we twee spreekbuizen en de…
Map 2009/0840-4. - Binnenzicht van de brug, stuurboordzijde. In het midden zien we het stuurrad met olietank. Boven het olietankje en naast het rad zien we de machine telegraaf, die de bevelen naar de machinekamer…
Map 2009/0840-53. - Zicht op de buitenbrug mid-ships. De drie lampen dienen voor de dek verlichting. Daarboven hangt de scheepsbel. Boven op het dak van de brug, van links naar rechts, zien we het zoeklicht, de…
De bemanning. - Map 2009/0840-52
Map 2009/0840-51
De genodigden. - Map 2009/0840-45
Map 2009/0840-39
Map 2009/0840-40
Map 2009/0840-30. - Voor de afvaart krijgt het vaartuig de zegening van E.H. Daniël Van Parijs. Hij was o.a. leraar in het Onze-Lieve-Vrouwecollege te Oostende, vanaf 1954 directeur en leraar van de "Visserijschool …
Map 2009/0840-42
Map 2009/0840-50
Map 2009/0840-48
Aan de overkant van het Vlotdok, het douanegebouw (rechts) en ernaast het stapelhuis Entrepot gelegen langs de Oostkaai van het Vlotdok. - Map 2009/0840-44
Map 2009/0840-31
Map 2009/0840-49
Links, mevrouw Charles Van Goethem. - Tweede van rechts, in gesprek is burgemeester Adolphe Van Glabbeke. - Map 2009/0840-28
De vrouw met de bloementuil , echtgenote van Charles Van Goethem, algemene beheerder van de Pemarco,is de meter van het treiler. - Map 2009/0840-27
Tweede van rechts, burgemeester Adolphe Van Glabbeke. - Map 2009/0840-23
Aalmoezenier E.H. Evrard zegent het nieuwe schip. Vooraan, tweede van links, burgemeester Adolphe Van Glabbeke. - Map 2009/0840-22
De motortreiler op stapel. - Map 2009/0840-24
De motortreiler op stapel. - Map 2009/0840-25
De motortreiler op stapel. - Map 2009/0840-26
Map 2009/0840-56
Map 2009/0840-59
Gebouwd te Oostende op de scheepswerf van Béliard, Crighton en C° voor de rederij "Pêche Maritime du Congo" (Pemarco). Stalen motortreiler met een bruto tonnemaat van 243.1 en een netto tonnemaat van 82.92.…
Map 2009/0840-47
Map 2009/0840-19. - De Brug. Rechts het schakelbord voor de navigatieverlichting Links de aanduiding van de temperatuur in het voorste en achterste visruim.
Map 2009/0840-18. - De Brug. Dieptemeter
Map 2009/0840-17. - De Brug. Rechts de dieptemeter. Links het schakelbord van de navigatieverlichting.
Map 2009/0840-16. -
Map 2009/0840-11. - Machinekamer. Zicht op de bovenkant van de hoofdmotor met per cilinder een in en uitlaatklep. Links zien we de uitlaatcollector die verbonden is met de schouw. Uitgerust met een SEM-CARELS,…
Map 2009/0840-9. - Machinekamer. Zicht op de reductiekast van de hoofdmotor. Een reductiekast werkt op een manier waardoor de ingaande as die te snel draait om de schroef aan te drijven, door middel van een aantal…